Cikkek a témában

A KÖZÖSSÉGI MÉDIA MINT HÍRFORRÁS

2019.03.20. A KÖZÖSSÉGI MÉDIA MINT HÍRFORRÁS

A közösségi média megkerülhetetlen részévé vált mindennapjainknak: napi szinten használjuk, felülete pedig sokszor elsődleges, vagy legalábbis fontos hírforrás. A következőkben körbejárjuk, ki, mire és hogyan használhatja tájékoztatásra ezeket a platformokat.

tovább

INTERNETES FÜGGŐSÉGEK

2019.03.20. INTERNETES FÜGGŐSÉGEK

Az Internetfüggőség nehezen meghatározható jelenség, hiszen maga a világháló már olyan szoros részét képzi mindennapjainknak, hogy nem könnyű felállítani józan határait. Az Internet elérhető otthon, a munkahelyen, útközben, számítógépről, okostelefonról, kicsiknek és nagyoknak egyaránt. A veszélyt épp az jelenti, hogy mivel ennyire elterjedt és társadalmilag ennyire elfogadott, nehéz felismerni, ha valaki a függőjévé válik.

tovább

A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN REJLŐ LEHETŐSÉGEK

2019.03.20.

A közösségi médiában a közismert veszélyek mellett jó pár olyan lehetőség is rejlik, ami az egyéni felhasználók számára előnnyel, életük megkönnyítésével kecsegtet. Persze ezek a felületek nem csak nekik lehetnek előnyösek például klubok, egyesületek, cégek vagy hírességek számára is kiváló platform.

tovább

A GDPR KICSIT KÖZELEBBRŐL

2019.03.20. A GDPR KICSIT KÖZELEBBRŐL

Érdekes, mennyire nem tartjuk számon, kik és milyen személyes adatainkat kezelik, tárolják. Szinte már fel sem tűnik, ha egy weboldalon regisztrálni kell, illetve bele sem gondolunk, hogy egy űrlap kitöltésekor melyik adatunkat miért is adjuk meg. Az sem meglepő, hogy a GDPR betűszó beépült ugyan a közbeszédbe és gyakori hivatkozási alappá vált, de jóformán csak azok ismerik tartalmát és rendelkezéseit, holott alapvetően mindannyiunkat érint.

tovább

ÜGYFÉLKAPU ÉS A BENNE REJLŐ LEHETŐSÉGEK

2019.03.20. ÜGYFÉLKAPU ÉS A BENNE REJLŐ LEHETŐSÉGEK

Az ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere. Biztosítja, hogy felhasználói a személyazonosság igazolása mellett egyszeri belépéssel biztonságosan kapcsolatba léphessenek elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. Az alábbiakban bemutatjuk a regisztráció folyamatát, valamint a főbb ügyintézési lehetőségeket.

tovább

AZ INTERNETES VÁSÁRLÁS ELŐNYEI ÉS HÁTRÁNYAI

2018.08.02. AZ INTERNETES VÁSÁRLÁS ELŐNYEI ÉS HÁTRÁNYAI

Az internet elterjedésével a vásárlási szokások is jelentősen megváltoztak. Napjainkban már sokaknak természetes, hogy webáruházakból rendelik házhoz a legkülönfélébb termékeket a háztartási gépektől kezdve a télikabáton át az ékszerekig. Sokuknak már elképzelhetetlen, hogy mindenért személyesen menjenek el egy boltba, ugyanakkor azok tábora is népes, akik ebben nem kívánnak haladni a korral.

tovább

KÖZÖSSÉGI KOMMUNIKÁCIÓ ÉS EGYÜTTMŰKÖDÉSEK ÉPÍTÉSE

2018.08.02. KÖZÖSSÉGI KOMMUNIKÁCIÓ ÉS EGYÜTTMŰKÖDÉSEK ÉPÍTÉSE

A technológia rohamos progressziója kihatással van mindennapjainkra. A közösségi kommunikáció is folyamatosan alakul az új hatások és fejlesztések következtében, ez pedig alapjaiban változtatja meg az emberi kapcsolatokat, a munkavégzést és a tanulást is.

tovább

A LEGISMERTEBB ADATVÉDELMI MÓDSZEREK ÉS ELJÁRÁSOK

2018.08.02. A LEGISMERTEBB ADATVÉDELMI MÓDSZEREK ÉS ELJÁRÁSOK

Napjainkban egyre több információra van szükség akár az állam és a gazdaság működéséhez, akár a társadalmi tevékenységek tervezéséhez és szervezéséhez. A nagy tömegű információkezelésben növekedett az informatika jelentősége. De hogyan, milyen módszerekkel akadályozható meg, hogy illetéktelenek hozzájussanak bizalmas adatainkhoz?

tovább

A DIGITÁLIS ISMERETTERJESZTÉS FORMÁI

2018.08.02. A DIGITÁLIS ISMERETTERJESZTÉS FORMÁI

Az ismeretszerzés és ismeretátadás módjai és eszközei jelentős változásokon mentek keresztül az utóbbi években-évtizedekben. Sokaknak már elképzelhetetlen, hogy egy információért könyvtárban kutakodjanak vagy órákat levéltárazzanak. Egyre kevesebben tekintenek a tanárra és a könyvre a tudás kizárólagos forrásaként, hiszen megvan a képességük arra, hogy a digitális világból nyerjenek válaszokat kérdéseikre.

tovább